bloed infusen en karaoke - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van joppe peeters - WaarBenJij.nu bloed infusen en karaoke - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van joppe peeters - WaarBenJij.nu

bloed infusen en karaoke

Door: joppe peeters

Blijf op de hoogte en volg joppe

07 April 2014 | Filipijnen, Iloilo

Na een weekendje Boracay ( duikparadijs, feestparadijs, toeristisch hart van panay, parelwitte stranden en helderblauwe zee) waar ik trouwens op mijn verjaardag een schuffelboard toernooi ( soort cafesport) won. Te danken aan het feit dat mijn partner veelvuldig wereldkampioen was.

Werd het tijd om terug aan de slag te gaan. Deze keer in de emergency room dit bleek het echte werk te zijn. Stel je voor een gewone zaal met wat bedden een apart kamertje voor de trauma gevallen( vooral auto ongevallen) en de zaal voor patiënten met een interne problematiek. In het midden van de zaal een bureautje voor de dokter een bureau voor de verpleegkundige en een aparte verpleegpost en meer heeft het niet omhanden. Geen balie om je aan te melden geen wachtzaal geen aparte operatiekamer voor de urgente gevallen, dit gebeurt gewoon in de traumakamer voor de hele wereld ten toon, enzovoort. Met als gevolg de patiënten komen binnengestroomd zonder aankondiging zonder voorgeschiedenis en enkel een verhaal.

wat ervoor zorgt dat er nog al wat gewacht moet worden vooral in het geval van de patiënten met vleeswonden die soms een halve dag moeten wachten tot de dokter hun wonde komt behandelen en daarna naar huis worden gestuurd.

Ik heb hier zeer veel mogen doen qua procedures en dergelijke. Infusen plaatsen bloednamen, maagsondes ( waar ik in België nog nooit de kans voor heb gehad) en blaassondes. Maar ik mocht ook de dokter assisteren met het dichtnaaien en verzorgen van hoofdwonden ten gevolgen van motor ongevallen ed.

Verder had ik het genoegen om met de verpleegkundigen van medisch intensieve ( zie vorig verslag) op karaoke avond te gaan. hier had ik in het begin echt een bang hartje voor verlege scheet dak ben. Maar na wat moed te hebben gevonden en mij over mijn plankenkoorts te zetten is het dan toch gelukt en hebben we allemaal serieus hard meegedaan. gelukkig waren ze niet zo fanatiek als ik dacht want ik kan nog altijd zingen als een kat.

volgend verslag zal gaan over de nachten die ik op het punt sta te doen op de spoedafdeling. deze gaan interessant worden want dan loopt de zaal blijkbaar over van de slachtoffers van steekwonden en schietpartijen.

efkes tussendoor het is hier keiwarm 37° en meer gellukig zijn we vandaag uit de serre mogen verhuizen naar het 2de verdiep waar het beter verlucht is en een pakske frisser, ik ben vannacht zelfs wakker geworden onder mijn deken ipv erop wat ook de eerste keer is

saluut

  • 14 April 2014 - 16:27

    Marleen (mama Fien):

    Dag Joppe,

    Ik lees dat je het daar goed hebt en veel kans krijgt om zelf dingen te doen! Leerrijk dus!
    De mooie stranden en natuur zien er blijkbaar ook goed uit en doet ons ook naar vakantie snakken, hoor!
    Ik hoop dat je de volgende weken nog veel ervaring kan op doen en je je goed amuseert!
    En zoals we kunnen lezen, ga je terug komen als een echte zanger!!!

    Nog veel plezier,
    Groetjes,
    Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Iloilo

joppe

stage in de fillipijnen

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 8978

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: