en toen werd het nacht - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van joppe peeters - WaarBenJij.nu en toen werd het nacht - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van joppe peeters - WaarBenJij.nu

en toen werd het nacht

Door: joppe peeters

Blijf op de hoogte en volg joppe

15 April 2014 | Filipijnen, Iloilo

mijn 2de week op spoed besloot ik om tijdens de nacht mijn uren te kloppen en dit was zeker geen slechte keus. Het was er veel drukker en dan tijdens de dag en ik heb er weral een hele hoop nieuwe ervaringen bij gekregen: eerste keer een heup die uit de kom was terug steken is er een van. Ook veel ervaring kunnen opdoen naar mijn technieken toe vooral in de vroege ochtend omdat toen de verplegers meer tijd hadden en dus elke keer als er iets te doen was mij kwamen halen zodat ik het kon doen. Het zijn toch topmensen. zelfs tijdens de nacht worden ze alleen maar vrolijker in tegenstelling tot sommige belgen die alleen maar chagrijniger worden naargelang ze moe worden.

De ommekeer van de medaile is hier wel dat sommige dokters 34 uren schiften moeten draaien, 34uur na elkaar werken met amper 2u slaap tussendoor, en ondertussen maar opereren en diagnoses stellen. Sterk van hun dat ze het aan kunnen. En een ander ding is dat de verpleegkundige slapen tijdens de dienst nu niet allemaal tegelijk maar toch het scheelt ni veel. en da valt wel wa tegen als gij heel de nacht wakker blijft. maje ge kunt ni alles verwachten.

Het weekend: dit weekend zijn we naar antique geweest zowa de fillipijnse ardennen maar toch net niet. recht in de bergen in een afgesloten dorpje waar de buffel nog binnen slaapt. Enja ik was bekan gebleven en mee beginnen boeren, t zal in de genen zitten zeker. IK heb er wa foto's aan verspilt. Fien is da geen plan om pattatenboer te worden dan kunnen we onzen eigen buffel hebben enzo. k weet het, ik weet het ik heb het al gezegd maar ik zeg het nog is om jullie jaloers te maken, het was fantastisch en de mensen die mij kennen weten dat ik dit woord niet snel gebruik.

natte groeten uit de filippijnen.

volgend weekend met pasen gaan we een echte kruisiging zijn me spijkers enal : spannend

  • 15 April 2014 - 13:44

    Amber:

    Hallo Joppe!

    Super wat jullie daar allemaal meemaken!
    Ik zag op Facebook van het record met de lichtjes, super mooi!

    Wel gek dat ze daar bijna allemaal slapen! Als er maar niets mis gaat dan he :)
    Maar leuk dat allemaal zo vriendelijk zijn en dat ze je komen halen om technieken te kunnen oefenen!

    Ik weet niet wat Fien ervan gaat vinden ;-) Wie weet stemt ze ermee in!

    Nog heel veel plezier ginder!

    Groetjes,
    Amber

  • 15 April 2014 - 15:22

    Fien Bijnens:

    Hey Jop!


    Ik zal er eens een nachtje over slapen!
    Ik ga eerst nog een keertje terug naar België ;)
    Maar het ziet er daar al wel uit als het paradijs en aan de foto's te zien
    amuseren jullie je daar wel goed, dus wie weet..

    Doe dat nog goed ginder hé ;)

    Groetjes aan de rest!


    Dikke kus,
    Fien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Iloilo

joppe

stage in de fillipijnen

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 8981

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: