De heilige week - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van joppe peeters - WaarBenJij.nu De heilige week - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van joppe peeters - WaarBenJij.nu

De heilige week

Door: Joppe

Blijf op de hoogte en volg joppe

23 April 2014 | Filipijnen, Iloilo

jaja het is weral zover het is de heilige week. Een week die intens beleefd word door de filipijnen er zijn bijvoorbeerld veel minder questies van geweldpleging enzo. Ook krijgen de meeste mensen dan vrijaf en zijn er een heleboel processies. Ze kruisigen hier zelfs een vrijwilliger die jezus speelde. Dit werd door iedereen aangeraden. Dus besloten we vrijdag om de heilige berg te beklimmen. Eenmaal boven wat langer duurde dan nodig omdat onze gids van tijd tot tijd adempauzes nodig had ware we dan toch boven geraakt. De kruisiging was wel raar om naar te kijken. De vrijwilliger werd ook niet echt gekruisigd zoals voorhand was gezegd, maar dit was nu niet zo erg vond ik. Maarja da hadden we dan ook weral gezien. Ik ben zelfs op het fillipijnse nieuws geweest, zo ergens op de achtergrond zo terwijl een studente uit engeland geinterviewd werd.

Voor de rest zijn we ook gaan mountainbiken en naar een eetwedsteijd geweest met mango's.

Stage: ik stond deze week sicu wat vooral medicatie geven, parameters, voeden, ... Inhoudt. De mensen daar waren zoals altijd supervriendelijk en deden alles om onze stage zo aangenaam mogelijk te maken.

Greets

Joppe

• 24 April 2014 - 00:57

Tante Ilse ( Van Fien ):

Dag Joppe!

Leuke verslagen en onvergetelijke ervaringen. Heel fijn om te lezen!
    Daarbovenop nog tijd voor de nodige ontspanning en ondertussen al een BF ( Bekende Filipinno ;-)

Patattenboer ok... alleen als wij ook op bezoek mogen komen. En ge weet, wij komen nooit alleen hè ;-). Laat er ons 's een klapke over doen bij nen 'Delirium' !

Nog veel plezier daar en vele groeten van ons allemaal
    ( Sien, Marieke, Hans & Ilse )