Het is is iet anders - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van joppe peeters - WaarBenJij.nu Het is is iet anders - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van joppe peeters - WaarBenJij.nu

Het is is iet anders

Door: Joppe peeters

Blijf op de hoogte en volg joppe

30 April 2014 | Filipijnen, Iloilo

Het is weer een iets anders

Na 6 weken in het ziekenhuis staan kregen we de optie om eens iets anders te gaan doen. Omdat we voor zo'n lange periode blijven gaf de organisatie de optie om naar een community health center te gaan. Dit is een soort huisartsenpraktijk/ animal bite center/ kind en gezin/ tbc centrum. Nadat jonas hier vorige week naartoe was geweest was het nu de beurt aan mij. En ja het was te verwachten ze waren weer super vriendelijk. Mijn dagen bestonden hier uit opname gesprekken voeren, inentingen tegen hondsdolheid geven en baby's vaccineren( man man dat is toch niets voor mij ze, ik denk dat toch gehoorschade heb opgelopen door hun gekrijs.) voor de rest was het een heel aangename ervaring in sante rosario's medical center. Ik heb er veel geleerd over hondsdolheid, dengee fever en tbc. Ook een paar filipijnse woorden zoals uba en vooral heb ik er veel nieuwe dingen geproefd zoals de balot( een soort hardgekookt ei maar ipv eigeel een gekookt eendenembryo: met genoeg zout was dit eigelijk nog goed te eten). Alles ging goed tot donderdag. Ze lieten mij iets nieuws proeven maar blijkbaar was dit nogal laxerend. En dat was 's nachts duidelijk. Ik ga hier niet verder over in detail voor de mensen die nog moeten eten. Maar dit had wel als gevolg dat ik volgende dag met serieuze buikkrampen zat. Net nu ze speciaal een afscheid feest/menu georganiseerd hadden. Gelukkig was er een dokter in de zaal die het wat kon verzachten zodat we nog een toffe dag van konden maken met jawel weeral karaoke.

Voor de rest was het een rustige week en rustig weekend we zijn wel naar de hanen gevechten geweest. En we hebben nogal gewonnen, wel 200 pesos. We gingen die dag met een goed gevoel en een wild idee om de wereld van de hanengevechten over te nemen met mechelse koekoeken. Maar nu blijkt dat vooral drugsbaronnen de wedstrijd organiseren en bijwonen en dat we vlak voor de big boss zaten dus misschien toch maar niet dan.

Bedankt voor het lezen en tot volgende week

Ps: excuses voor de nogal brute schrijfstijl vorige week maar weinig tijd en weinig slaap hebben geen goede invloed op mij literaire kwaliteiten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Iloilo

joppe

stage in de fillipijnen

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 8973

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: